Білім беру бағдарламасы : 7М01702 Орыс филологиясы

Білім беру бағдарламасы

7М01702 Орыс филологиясы

Білім беру саласы

7М02 Гуманитарлық ғылымдар

Дайындық бағыты

7М023 Тіл және әдебиет

Білім беру бағдарламаларының тобы

М060 Филология

Мақсаты

Бағдарлама зерттеушілік және оқытушылық қызметпен айналысуға қабілетті маманның тұлғасын қалыптастыруға бағытталған: тіл білімі мен әдебиеттану саласындағы қазіргі заманғы білімді, жаңа теорияларды жалпылау және түсіндіру; ғылыми зерттеулерді өз бетінше жүзеге асыру; аралас ғылыми салалардағы білімді өз ғылыми зерттеулерінің контекстіне біріктіру; өз ғылыми зерттеулерінің нәтижелерін түсіндіру және оларды мамандарға да, маман емес мамандарға да хабарлау; одан әрі оқыту мен ғылыми-зерттеу қызметінің жеке бағдарламасын құру.

 

Оқыту тілі

Орыс тілі

Кредиттер көлемі

120 академиялық кредит

Берілетін академиялық дәреже

"Орыс филологиясы" білім беру бағдарламасы бойынша филология ғылымдарының магистрі         

Оқыту нәтижелері

Осы білім беру бағдарламасының соңында магистранттар: 

ON 1 Дүниежүзілік және еуразиялық тарихи процесс контекстінде тарих пен ғылым философиясының негізгі кезеңдерін жүйелі түсінуді көрсету. Заманауи ғылыми парадигмалар аясында гносеологияның, педагогиканың, психологияның теориялық-әдіснамалық принциптерін, ұғымдық-терминологиялық аппаратын түсіндіру. Әлемнің жалпы ғылыми картинасында философияның рөлін анықтау. Жалпы білім беру жүйесінің және педагогикалық ғылымның өзекті мәселелерін анықтау. ЖОО оқытушысы қызметінің мәні мен ерекшеліктерін түсіндіру.

ON 2 Жоғары мектеп педагогикасының психологиялық-педагогикалық білімі негізінде кәсіби педагогикалық қызметті жүзеге асыру. Оқу-тәрбие үдерісін ұйымдастыру әдістерін сыни бағалау.

ON 3 Тіл білімінің заманауи парадигмалары аясында ғылыми зерттеу жүргізу. Тіл білімі саласындағы жаңа тұжырымдамалар мен теорияларды сыни бағалау. Сыртқы лингвистиканың әртүрлі бағыттарын: когнитивті лингвистика, лингвомәдениеттану, мәтін лингвистикасы, Интернет-лингвистика, лингвоконфликтология, гендерлік лингвистика, юрислингвистика және т. б. қалыптастыратын ғылыми білім жүйесіндегі интегративті үрдістерді ескере отырып, тіл фактілерін зерттеу.

ON 4 Әдебиеттанудың қазіргі парадигмалары аясында ғылыми зерттеу жүргізу. Әдебиеттану саласындағы жаңа тұжырымдамалар мен теорияларды сыни бағалау. Әдебиеттанудың жетекші бағыттары: өмірбаяндық, салыстырмалы, морфологиялық, құрылымдық-семантикалық, гендерлік, когнитивті әдебиеттану, рецептивті сын тұрғысынан әдебиет фактілерін зерттеу.

ON 5 Оқу-кәсіби және ғылыми-зерттеу міндеттерін шешу барысында ғылым философиясының, психология мен педагогиканың принциптері, заңдары мен санаттары негізінде жаңа білім беру. Кәсіби қарым-қатынас құралы ретінде орыс және шет тілдерін еркін меңгеру.

ON 6 Тіл және әдебиет саласында өзіндік ғылыми зерттеу бағдарламасын құру. Кешенді ғылыми зерттеуді жоспарлау. Ғылыми зерттеу әдістемесінің негізгі принциптерін түсіндіру, оларды оқу-зерттеу жобаларын әзірлеуде қолдану. Ғылыми зерттеу нәтижелерін ғылыми есептер, аналитикалық шолулар, аннотациялар, реферат-шолулар, ғылыми мақалалар және т. б. түрінде ресімдеу.

ON 7 Қазіргі лингвистиканың әртүрлі бағыттары контекстінде тілдік және тілдік материалдарды зерттеу әдіснамасын қолдану. Ғылыми-зерттеу қызметінде тілдік фактілерді талдаудың жаңа әдістері мен тәсілдерін қолдану: контент-талдау, логикалық-мағыналық моделдеу, трансформациялық талдау, статистикалық талдау,психолингвистика және социолингвистикалық талдау. Қандай да бір ғылыми бағыт шеңберінде социумның түрлі салаларында тілдік үрдістерді талдау үшін тәжірибелік әдістерді қолдану. Ақпараттық-коммуникациялық технологияларды тиімді пайдалану.

ON 8 Әдебиеттанулық зерттеудің мәселелері мен міндеттерін тұжырымдау, тиісті әдіснаманы таңдау, зерттеу кезеңдерін анықтау, алынған нәтижелерді бағалау және түсіндіру. Әдеби шығармаларды зерттеуге қатысты талдаудың қазіргі әдістерін сыни бағалау.   Көркем мәтінді талдаудың жаңа әдістері мен тәсілдерін қолдану: мәтінішілік (имманенттік) және контекстуалды талдау; өмірбаяндық, психологиялық, психоаналитикалық, архетиптік, феноменологиялық; формальды, құрылымдық; мәдени-тарихи, салыстырмалы, салыстырмалы-тарихи, социологиялық, мифопоэтикалық, дәлелді, интертекстуалды; герменевтикалық.

ON 9 Ғылым философиясының принциптерін ескере отырып, ғылыми мәселелерді шешу кезінде дербестік пен өзіндік тәсілді көрсету. Гуманитарлық білім контекстінде педагогика, психология саласында жаңа ғылыми фактілерді құру.

ON 10 Тіл білімі саласында жаңа білімді қалыптастыру. Жаңа және бейтаныс контекстерде лингвистикалық мәселелердің технологиялық шешімін табу. Қазіргі заманғы зерттеу тәсілдерін сипаттау және талдау мақсатында лингвистика мәселелері бойынша зерттеу процесіне пәнаралық білімді біріктіру.

ON11 Әдебиеттану саласында жаңа білімді қалыптастыру. Жаңа және бейтаныс контексттерде әдебиеттанулық мәселелердің технологиялық шешімін табу. Қазіргі заманғы зерттеу тәсілдерін сипаттау және талдау мақсатында Әдебиеттану мәселелері бойынша зерттеу процесіне пәнаралық білімді біріктіру.

ON 12 Тіл білімі мен әдебиеттанудың өзекті мәселелерін шешу үшін қоғамдағы дұрыс және төзімді өзара іс-қимылға, әлеуметтік өзара іс-қимылға және ынтымақтастыққа дайын болу. Адресаттың қызығушылықтарына, дайындық деңгейіне және көңіл-күйіне сәйкес тілдік мінез-құлықтың түрі мен тактикасын түзету, тілдік өзара әрекеттесудің тиімді тәсілдерін табу қабілетіне ие бола алады.

Түлектер үшін

https://welcome.kaznu.kz/kz/education_programs/magistracy/speciality/1473

 

Академиялық қызмет

БББ академиялық қызметі:

- гуманитарлық ғылымдар саласындағы жоғары білім саласындағы қолданыстағы нормативтік құжаттар мен әдістемелік ұсынымдар шеңберінде,

- университетте оқу-әдістемелік үдерісті реттейтін нормативтік құжаттарды жүзеге асыру нәтижесінде;

- әдістемелік жұмысқа қатысты жаңа нормативтік-құқықтық актілерді жалпылау және тарату;

-университеттің оқу-әдістемелік жұмысын ағымдағы және перспективалық жоспарлау; нормативтік-құқықтық актілерге, оқу жұмыс жоспарына және білім беру бағдарламасына сәйкестігіне кафедра пәнінің оқу-әдістемелік кешенін (ПОӘК) келісу ;

-оқу процесін оқу-әдістемелік материалдармен қамтамасыз ету мониторингімен, нәтижелерді Құжаттамалық ресімдеумен;

-оқу-әдістемелік материалдарды әзірлеу; жұмыс оқу жоспарын әзірлеу және іске асыру.

 

- университеттің академиялық саясаты және адалдық ережелері негізінде жүзеге асырылады.

 

Орыс тілі мен әдебиеті бойынша білікті мамандар даярлау үшін 11 ғылым докторы және 30 ғылым кандидаты еңбек етеді.

Ғылыми қызмет

Білім алушыларды дамыту мақсатында кафедрада клубтар мен үйірмелер жұмыс істейді: «Аққайың» клубы және «Русский мир» этноклубы. 2008 жылдан бастап кафедрада «Орыс филологиясы», «орыс тілі мен әдебиеті» бағыттары бойынша қос диплом (бакалавриат, магистратура, PhD докторантура) бойынша 5 бірлескен бағдарлама жұмыс істейді. Кадрларды даярлау Ресей халықтар достығы университетімен (Ресей, Мәскеу қ.) бірлесіп жүзеге асырылады.

Кафедраның ғылыми мектептері мен ғылыми бағыттары (ғылыми жобалар): оқу бағдарламаларын жүзеге асыру үшін факультеттің зертханалары бар: ГЛОСС орталығы шетел азаматтарына орыс тілін үйрететін кафедрада ойдағыдай қызмет атқарады; орыс тілін екінші тіл ретінде оқыту; лингвистикалық сараптама жүргізу, ғылыми мақалаларды қарау; Ғылыми-зерттеу университетін қалыптастыруда ғылым мен білімнің ғылыми-әдістемелік құжаттамасын әзірлейді.

 

Кафедрада 4 интернет-портал жұмыс істейді: «Атлантида», «Бакалавр», «Руслит.кз», «Әдіскер». 

 

Халықаралық қызмет

Білім беру бағдарламалары бойынша келесі жоғары оқу орындарымен байланыс орнатылған: РХДУ (Ресей), СПбМУ (Ресей), Мевлана (Түркия), Абай атындағы ҚазҰПУ.

 

Сапаны қамтамасыз ету (аккредиттеу, рейтинг, жұмыс берушілермен жұмыс)

 

Халықаралық аккредитация

Ұлттық аккредитация

2017 жылдан бастап ҚР ЖОО арасындағы білім беру бағдарламаларының рейтингі қорытындысы бойынша біздің кафедраның білім беру бағдарламалары «Филология» (Магистратура және Докторантура) және «орыс тілі мен әдебиеті» (Бакалавриат, Магистратура және Докторантура) аккредиттеу және рейтингтің тәуелсіз агенттігінің (арта) рейтингі бойынша 1 орынға ие болды. Білім беру сапасын қамтамасыз ету жөніндегі тәуелсіз агенттік (БСҚТА) «Орыс тілі мен әдебиеті» мамандығына магистратура бойынша 1 орын және бакалавриат бойынша 2 орын берді.

Магистранттар ҚР ҰҒА А.Байтұрсынов атындағы Тіл білімі институтында (Алматы), ҚР ҰҒА М. О. Әуезов атындағы Әдебиет және өнер институтында (Алматы) ғылыми-зерттеу практикасынан өтеді. Магистранттардың педагогикалық практикасы әл-Фараби атындағы ҚазҰУ базасында өткізіледі.

Кәсіби қызмет саласында кадрлар даярлауға қызметтің мынадай түрлері, кәсіптер, біліктілік деңгейлері кіреді:

-ғылыми-зерттеу қызметі (ҒЗИ кіші ғылыми қызметкері);

- қоғамдық және гуманитарлық ғылымдар саласындағы эксперименттік әзірлемелер (ғылыми қызметкер);

- оқытушылық қызмет (ЖОО-да, жоғары білім беру жүйесінде оқытушы);

- басқа санаттарға енгізілмеген білім берудің басқа түрлері (мектепте, колледжде және т. б. орыс тілі мен әдебиеті оқытушысы.);

- қосымша білім беру қызметтері (жалпы орта, арнаулы орта, жоғары білім беру саласындағы маман, білім беру қызметтері мәселелері бойынша кеңесші).

Бағдарлама түлектерін болашақта жұмысқа орналастыру үшін негізгі жұмыс берушілер мыналар болып табылады:

1. ғылыми-зерттеу институттары;

2. ғылым және ғылыми қызмет көрсету саласының ұйымдары;

3. ЖОО;