Білім беру бағдарламасы: 8D023 Лингвистика

ББ атауы

8D023 - Лингвистика

Білім беру саласы

8D02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар

Дайындау бағыты

8D023 Тілдер және әдебиет

ББ бағдарламасының тобы

8D023 Тілдер және әдебиет

Мақсаты

ББ бағдарламасының мақсаты - диссертациялық зерттеуде осы білімдерді қолдану мақсатымен қазіргі заманғы лингвистиканың ғылыми теориялары мен тұжырымдамаларын жүйелеуге және интерпретациялауға қабілетті лингвистика саласындағы инновациялық қызмет үшін терең теориялық және практикалық дайындықпен жоғары білікті маман дайындау.

ББ бағдарламасы кәсіби қызметке қабілетті маман тұлғасын қалыптастыруға бағытталған:

- әдіснаманы дұрыс таңдау негізінде дербес ғылыми зерттеулер жүргізу;

- жеке және басқа ғылыми қызметтің бір немесе бірнеше өнімінің маңыздылығын анықтау;

- отандық және шетелдік лингвистика саласындағы перспективалы бағыттардың ғылыми парадигмаларын әзірлейтін және тұтастай алғанда ғылымға негізделген жаңа ғылыми тұжырымдамалық білім қалыптастыру:

- ғылыми талқылау тұрғысынан мамандарға халықаралық ғылыми іс-шараларда ұсыну;

- ғылыми жобаларды дамыту, командада жұмыс істеу.

Оқу тілі

Қазақ, орыс, ағылшын

Кредит көлемі

180 академиялық кредит

Берілетін академиялық дәреже

«8D023 – Лингвистика» білім беру бағдарламасы бойынша PhD философия докторы

Оқу нәтижесі

Осы білім беру бағдарламасын аяқтағаннан кейін докторанттар:

 

  1. Дәстүрлі және жаңа доминантты ғылыми концепциялардың мәнін, қазіргі лингвистиканың көппардигмалығын өзінің ғылыми зерттеулеріне проекциямен бөліп, түсіндіру. Жалпы тіл білімі саласындағы іргелі, жүйелі білімді (теория-әдіснамалық қағида, лингвистиканың ұғымдық-терминологиялық аппараты, өзекті лингвистикалық бағыттар, заманауи амалдар, тенденция мен трендтер) заманауи ғылым парадигмалары аясында көрсету. Қоғаммен байланысты лингвистикалық ғылыми зерттеулердің нәтижелерін жоспарлау, сыни бағалау және болжау.
  2. Жаңа салалардағы ғылыми зерттеулердің нәтижелерін сыни бағалау. Филология және гуманитарлық білім контекстінде лингвистикалық зерттеудегі қазіргі заманғы теориялардың, проблемалар мен тәсілдердің, жаңа үрдістердің мазмұнын сипаттау. Таным нәтижелерін жалпылау және оларды жаңа білім алу құралы ретінде пайдалану.
  3. Ғылыми-зерттеу жобалау негізінде өзіндік түпнұсқа тәсіл негізінде лингвистика саласындағы ғылыми мәселелерді шешу және жаңа гипотезалар ұсыну.
  4. Диссертациялық зерттеудің бастапқы теориялық позицияларын таңдау кезінде осы білімді одан әрі қолдану мақсатында Қазіргі тіл білімінің жаңа бағыттарының ғылыми теориялары мен тұжырымдамаларын жүйелеу және түсіндіру.
  5. Ғылыми-зерттеу міндеттерін шешу үдересінде лингвистикалық және пәнаралық білімді синтездеу және трансформациялау. Ұжымдарды басқару мен басқаруда көшбасшылықты көрсету, өз білімі мен іскерлігін әріптестеріне және бағыныштыларға беру, тұрақты кәсіби өсуге ұмтылу. Жоғары білім беру ұйымдарында жаңа оқыту технологияларын, Кәсіптік саладағы білімді меңгеру мен бақылау әдістерін пайдалана отырып, зияткерлік сабақтар өткізу, білім беру бағдарламаларын басқару.
  6. Өзіндік нәтижені қамтамасыз ететін заманауи ғылыми парадигмалар мен зерттеу технологиялары аясында Лингвистика саласындағы ғылыми зерттеулердің кешенді процесін өз бетінше жоспарлау және жүзеге асыру. Лингвистиканың ғылыми зерттеулерінде қолданылатын әдістемелердің негізділігін бағалау.
  7. Ғылыми зерттеудің мақсаттары мен міндеттерін тұжырымдау және олардың шешімін табу. Лингвистика саласындағы зерттеудің барабар әдіснамалық тәсілдерін таңдау, олардың сыни талдауын жүзеге асыру. Зерттеу барысында алынған материалдардың барысы мен дұрыстығын бақылау, ғылыми этиканы және нәтижелердің негізділік принциптерін ұстану.
  8. Ғылыми эксперименттерді жүзеге асыру және олардың нәтижелерін дұрыс талдау. Лингвистика және аралас гуманитарлық ғылымдар тұжырымдамалық және әдіснамалық аппараттарын пайдалана отырып, күрделілігі әртүрлі деңгейдегі стандартты емес зерттеу міндеттерін кәсіби деңгейде шешу, толық мәліметтер болмаған жағдайда негізделген қорытынды жасау.
  9. Ғылыми есептерді шешу мақсатында пәнаралық білімді зерттеу процесіне біріктіру. ҚР оқу орындарында лингвистикалық цикл пәндері бойынша оқу сабақтарының барлық түрлерін өткізуді жоспарлау және әдістемені қамтамасыз ету. Диссертацияның негізгі бағыттары бойынша нәтижелерді алу және тексеру үшін зерттеу процесін құру, алынған деректерді қоғаммен байланыс тәжірибесіне енгізу.
  10. Қазіргі заманғы компьютерлік технологияларды, әлем тілдерінің ұлттық корпустарының ресурстарын, лексикографиялық дереккөздерін пайдалана отырып, лингвистика саласында ғылыми еңбек (ғылыми есеп, реферат, тезистер, мақала, лингвистикалық пікір, докторлық диссертация, оқу-зерттеу және ғылыми жоба және т.б.) жазу және оған баға беру, өзінің ғылыми қызметінің өнімінің маңыздылығын анықтау.
  11. Зерттеулер мен эксперименттер барысында алынған нәтижелерді импакт-факторы жоғары ThomsPO-Reuters және Scopus халықаралық деректер қорына енетін журналдарда және жоғары аттестаттау комитетінің тізіміне енетін ғылыми жарияланымдарда жүзеге асыру, халықаралық конференцияларда ұсыну. Ғылыми есептер, рефераттар, мақалалардың тезистері, филологиялық түсініктемелер, докторлық диссертациялар, оқу-зерттеу және ғылыми жобалар және т.б. түрінде оқу, ғылыми-зерттеу және жобалау қызметінің нәтижелерін мамандарға да, сондай-ақ тиісті кәсіби дайындығы жоқ аудиторияда да таныстыру.
  12. Оқу және ғылыми-зерттеу қызметінің басымдықтарын таңдау, өзінің ғылыми қызығушылықтары қоғамдық мүдделермен, этикалық құндылықтармен, өндіріс пен қоғамның қажеттіліктерімен сәйкес келеді. Лингвистиканың өзекті мәселелерін шешу үшін қоғамдағы дұрыс, төзімді және өнімді өзара іс-қимылға, әлеуметтік өзара іс-қимылға және ынтымақтастыққа дайын болу. Ғылыми пікірталастарға қатысу, әртүрлі тілдерде коммуниациялық саланың түрлі аспектілері бойынша өз көзқарасын білдіру және қорғау.

Докторантураға түсушілерге

https://welcome.kaznu.kz/kz/welcome/doctorate

Академиялық қызмет

ББ академиялық қызметін жүзеге асырады:

- лингвистика ғылымдары жоғары білім саласындағы қолданыстағы нормативтік құжаттар мен әдістемелік ұсынымдар шеңберінде,

- университетте оқу-әдістемелік үдерісті реттейтін нормативтік құжаттарды жүзеге асыру нәтижесінде;

- әдістемелік жұмысқа қатысты жаңа нормативтік-құқықтық актілерді жалпылау және таратумен;

-университеттің оқу-әдістемелік жұмысын ағымдағы және перспективалық жоспарлау; нормативтік-құқықтық актілерге, оқу жұмыс жоспарына және білім беру бағдарламасына сәйкестігіне кафедра пәнінің оқу-әдістемелік кешенін (ПОӘК) келісумен;

-оқу процесін оқу-әдістемелік материалдармен қамтамасыз ету мониторингімен, нәтижелерді Құжаттамалық ресімдеумен;

-оқу-әдістемелік материалдарды әзірлеумен; жұмыс оқу жоспарын әзірлеумен және іске асырумен.

Ғылыми қызмет

ББ бағдарламасын жүзеге асыру үшін төмендегі ғылыми орталықтар мен зертханалар бар:

- «Қазақ тілі: әлеуметтік лингвистика және психолингвистика» зертханасы

- «Лингвистикалық сараптама және кеңес беру» орталығы

-   «Компьютерлік лингвистика» орталығы

- А.С. Аманжоловтың «Түркі әлемі оқу-кабинеті»

- «Британ мәдениеті» орталығы

- «Орыс әлемі» орталығы

Кафедраның ғылыми бағыттары:

- Этнолингвистика

- Лингвомәдениеттану

- Гендерлік лингвистика

- Корпустық лингвистика

- Когнитивтік лингвистика

- Психолингвистика

- Әлеуметтік лингвистика

- Сот лингвистикасы

- Түркітану

- Мәдениаралық қарым-қатынас

 

- Дискурсивтік лингвистика

Халықаралық қызмет

2-3 курс докторанттар академиялық ұтқырлық бағдарламасы аясында әлемнің жетекші университеттерінде ғылыми-тағылымдамадан өтеді. Нақты айтқанда төмендегі университеттемен келісім-шарттар жасалған: Вена экономика және бизнес университеті (Австрия), Тілдер және халықаралық зерттеулер жөніндегі ұлттық кеңес (АҚШ), Стамбул университеті (Түркия), Индианы Университеты в Блумингтондағы (АҚШ) , Граната Университеті (Испания), Мэриленд Университеті (АҚШ), Гонконг Университеті (Гонконг, Қытай), Париж университеті (Франция).

 

Лингвистика мамандығы бойынша дәріс оқитын ОПҚ құрамы білім беру дағдыларын жетілдіруге, жаңа құзыреттілікке ие болу, бәсекеге қабілеттіліктерін арттыруда шетелдік университеттерден ғылыми-тәжірибе алмасады.

Сапаны қамтамасыз ету (Аккредитация, рейтинг, жұмыс берушілермен жұмыс)

Халықаралық аккредитация, ұлттық аккредитация

Жұмыс берушілер:

  1. А. Байтұрсынұлы атындағы Тіл білімі институты ҚР БжҒМ
  2. ҚР БжҒМ барлық ЖОО-ы
  3. ҚР БжҒМ барлық колледждер
  4. Мемлекеттік тілді дамыту институты ЖШС
  5. Назарбаев зияткерлік мектептері
  6. Ұлттық аударма бюросы қоғамдық қоры
  7. Қазақ теле-радио корпорациясы
  8. Баспа үйлері
  9. Мұражайлар
  10. Тіл үйрету орталықтары
  11. Қазақстандағы орыс тілі мен әдебиеті оқытушыларының қауымдастығында (КазПРЯЛ)
  12. Қазақ тілі оқытушыларының Халықаралық қауымдастығы (ҚазТОХҚ)

 Білім беру бағдарламасы нақты қызмет салаларында өзекті:

- Қазақ тілінің ұлттық корпусын құру және жетілдіру;

- автоматты аударма, компьютерлік лексикография салаларын дамыту;

- Лингвистикалық мәселелер бойынша түрлі зерттеулер жүргізу.