Білім беру бағдарламаларасы: 8D02304 Әдебиеттану

ББ атауы

8D02304 – Әдебиеттану

Білім беру саласы

8D02 – Өнер және гуманитарлық ғылымдар

Даярлау бағыты

8D023 – Тілдер және әдебиет

Білім беру бағдарламаларының тобы

D058 – Әдебиет

Мақсаты

Бағдарлама аналитикалық және шығармашылық ойлау қабілеті бар, көркем шығармашылықты зерттеудің әдіснамалық принциптерін сын тұрғысынан бағалауға, әдеби мұраны зерделеудің жаңа тәсілдерін синтездеуге, әдебиеттану мен фольклористиканың ғылыми мәселелерінің кең кешенін шешуге, заманауи гуманитарлық ғылымның өзекті мәселелері бойынша өз пікірін білдіруге, командада жұмыс істеуге қабілетті маманның кәсіби тұлғасын қалыптастыруға бағытталған.

Оқыту тілі

Қазақ, орыс, ағылшын тілдерінде

Кредит көлемі

180 академиялық кредит

Берілетін академиялық дәреже

«8D02304 – Әдебиеттану» білім беру бағдарламасы бойынша философия докторы (PhD)

Оқыту нәтижелері

Осы білім беру бағдарламасын аяқтағаннан кейін докторанттар келесі қабілеттерге ие болады:

 

1. Қазіргі заманғы теорияларды, концепцияларды, әдебиеттанудың, фольклористиканың әдіснамасы туралы жүйелі түсінуін, көркем шығармашылықты зерттеудің жаңа технологияларын меңгеруін, әдебиет туындыларын сараптауын көрсету.

Қазіргі тарихи-мәдени және әдеби үдерістердің даму заңдылықтарын, ғылыми-техникалық прогрестің көркем шығармашылыққа және жазушылардың әдеби мұрасын зерттеу мен бағалаудың әдіснамасына әсерін түсіну.

2. Қазіргі тарихи-мәдени және экономикалық үдерістердің даму тенденциялары контекстінде көркем шығармашылық туындыларын зерттеу, түсіндіру және сараптаудың өзіндік стратегиясын әзірлеу.

3. Көркем шығармашылық туындыларын сараптаудың жаңа, сандық және Интернет технологияларын меңгеру және еркін жұмыс істеу.

4. Жаңа идеяларды, жазушылардың әдеби мұрасын, фольклор мен өнер туындыларын зерделеудің тәсілдерін сыни талдау, бағалау және синтездеу.

Әдебиет пен фольклордың ғылыми зерттеулерінде қолданылатын әдістемелердің негізділігін бағалау. Қазіргі ғылым жетістіктерінің контекстінде әдебиеттану мен фольклористиканың іргелі және қолданбалы мәселелеріне дербес зерттеулер жүргізу.

5. Теориялық және қолданбалы әдебиеттану, тіл және мәдени саясат, Мемлекеттік және бастамашылық бағдарламалар саласындағы ғылыми зерттеулердің патенттік іздестіруін, үйлестіруін және менеджментін әзірлеу және жүзеге асыру.

Мәдениет, әдебиет және өнер туындыларын коммерцияландыру бойынша ғылыми және шығармашылық жобаларды әзірлеу.

6. ЖОО-да әдебиетті оқытудың жаңа әдіснамалық тәсілдерін әзірлеу, оларды сыни талдау және жаңа гипотезалар жасау.

Негізгі оқылатын Тіл және әдебиет, коммуникация теориясы, филологиялық талдау және өз ғылыми-зерттеу және оқытушылық қызметінде мәтінді интерпретациялау білімдерін пайдалану.

7. Отандық және әлемдік әлеуметтік-гуманитарлық ғылым жетістіктерінің парадигмасында Қазіргі әдебиеттану мен фольклористикаға арналған өзекті ғылыми мәселелерді өз бетімен шығару және шешу.

Өзінің ғылыми қызығушылықтары қоғамдық, этникалық құндылықтармен, қоғамның қажеттіліктерімен сәйкес келетін оқу және ғылыми-зерттеу қызметінің басымдықтарын саралау.

8. Әдебиеттану және фольклористика, коммуникация теориясы саласындағы теориялық білімді жүйелеу, талдау және синтездеу.

9. Әртүрлі күрделілік деңгейіндегі стандартты емес тапсырмаларды орындау үшін әдебиет теориясы мен фольклористика теориясының концептуалды және әдіснамалық аппаратын қолдану.

Көркем шығармашылықты зерттеу мен сараптауды жүзеге асыру үшін заманауи ақпараттық технологияларды қолдану.

10. Көркем мәтіндерді, олардың түпнұсқалық және аударма нұсқаларын зерттеу әдістемесін, әдеби мәтіндер мен дискурстарды жіктеу принциптерін әзірлеу, оларды кәсіби қызметті жүзеге асыру процесінде қолдану.

11. Зерттеу жұмысының қорытындыларын есеп, мақалалар, монографиялар, дәріс курстары, оқулықтар мен оқу құралдары түрінде, қазіргі баспа құралдарын, редакциялау және ақпараттық ресурстарды қолдана отырып таныстыру.

12. Өзін-өзі реттеуге, кәсіби қызметтің түрі мен сипатын икемді өзгертуге қабілетті, әлеуметтік және кәсіби бейімделудің жоғары дәрежесі бар бәсекеге қабілетті тұлға ретінде дербестендіру; рефлексия, өз жетістіктерін объективті бағалау, жағдайды талдауға қабілетті болу.

Ғылым мен мәдени мұра проблемаларын шешу үшін қоғамда дұрыс және төзімді өзара іс-қимыл жасауға, әлеуметтік өзара іс-қимыл мен ынтымақтастыққа дайын болу.

Әрі қарай тұлғалық және кәсіби даму бағыттарын анықтау, өз көзқарасын талап ету, шешім қабылдау, оппоненттерді сендіру.

Теориялық және қолданбалы әдебиеттану, фольклористика, білім беру, тіл және мәдени саясат, мемлекеттік және бастамашылық бағдарламалар саласындағы ғылыми зерттеулерді үйлестіру мен менеджментті жүзеге асыру.

Талапкерлерге

https://welcome.kaznu.kz/kz/education_programs/doctorate/speciality/1479

Академиялық қызмет

ББ академиялық қызметі:

- әдебиеттану бойынша жоғары білім саласындағы қолданыстағы нормативтік құжаттар мен әдістемелік ұсыныстар шеңберінде;

- университетте оқу-әдістемелік үдерісті реттейтін нормативтік құжаттарды жүзеге асыру нәтижесінде;

- әдістемелік жұмысқа қатысты жаңа нормативтік-құқықтық актілерді жалпылау және тарату;

-университеттің оқу-әдістемелік жұмысын ағымдағы және перспективалық жоспарлау; кафедрада пәннің оқу-әдістемелік кешені (ПОӘК) нормативтік-құқықтық актілерге, оқу жұмыс жоспарына және білім беру бағдарламасына сәйкес жасалуымен;

- оқу процесін оқу-әдістемелік материалдармен қамтамасыз ету мониторингімен, нәтижелерді құжаттамалық рәсімдеумен;

- оқу-әдістемелік материалдарды әзірлеу; оқу жұмыс жоспарын әзірлеу және іске асырумен орындалады.

Ғылыми қызмет

Білім беру бағдарламасын жүзеге асыру үшін факультетте ғылыми орталықтар бар:

- Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ жанындағы Абай ҒЗИ;

- «Жамбыл атындағы Қазақ фольклоры мен әдебиетін зерттеу орталығы» ҒЗО.

Ғылыми мектеп немесе кафедраның ғылыми бағыттары (ғылыми жобалар):

«8D02304 – Әдебиеттану» білім беру бағдарламасы бойынша келесі ғылыми бағыттар мен мектептер шеңберінде мамандар даярлау:

1) әдебиет туралы ғылымның ұғымдық-категориялық аппаратын, ғылыми концепцияларын әзірлеумен айналысатын теориялық және әдіснамалық әдебиеттану;

2) ұлттық әдебиеттерді салыстырмалы-тарихи зерттеуге, әлемдік және отандық әдебиеттің даму заңдылықтарын анықтауға негізделген әдеби компаративистика;

3) көркем мәтіндердің жұмыс істеу ерекшеліктерін, табиғатын зерттейтін интертекстология және текстология;

4) гуманитарлық пәндерді оқытудың жаңа әдістері мен тәсілдерін әзірлеумен және енгізумен айналысатын филологияның инновациялық және коммуникативтік технологиялары;

5) тарихи-мәдени үдерістегі жазушының орны мен рөлін анықтаумен, өткен және қазіргі көркем мұрасының маңыздылығын бағалаумен айналысатын әдеби сын;

6) көркем шығармада қойылған мағыналарды қабылдау және түсіндіру ерекшеліктерін зерттейтін герменевтика және рецептивті эстетика.

Халықаралық қызмет

Бағдарламада докторанттардың ғылыми кеңесшілері болып табылатын шетелдік ғалымдардың басшылығымен жетекші шетелдік жоғары оқу орындарында білім алушылардың ғылыми тағылымдамадан өтуі қарастырылған.

Білім беру бағдарламасының оқытушылары тәжірибе алмасу, жаңа құзыреттер алу, білім беру дағдыларын жақсарту үшін шетелде тағылымдамадан, білім беру курстарынан өтеді. 

Сапаны қамтамасыз ету (аккредиттеу, рейтинг, жұмыс берушілермен жұмыс)

Халықаралық аккредитация, ұлттық аккредитация

Аккредиттеу органының атауы: AQA

Аккредиттеудің қолданылу мерзімі: 23.09.2015 – 13.05.2020

 

ҚР ЖОО арасында білім беру бағдарламаларының рейтингі қорытындысы бойынша алған орны:

АРТА (НААР) – 1 орын

БСҚТА (НАОКО) – 1 орын

 

Бағдарлама түлектерін болашақта жұмысқа орналастыру үшін негізгі жұмыс берушілер:

1. жоғары оқу орындары;

2. баспалар;

3. ақпараттық агенттіктер;

4. мәдениет мекемелері;

5. БАҚ (әдеби басылымдар, радио, телевидение);

6. ҒЗИ және ҒЗО;

7. кітапханалар;

8. музейлер;

9. әдеби және шығармашылық қорлар;

10. жарнама агенттігі.

Білім беру бағдарламасы нақты жұмыспен қамту саласы үшін өзекті болып табылады:

1. білім;

2. ғылым;

3. жарнама қызметі;

4. аударма қызметі;

5. әдеби редакциялау және әдеби сараптама қызметтері.