Мектеп тарихы

  

Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университетінің Бейіндік мектебінің он жылдан астам тарихы бар, оның барысында ол университет дәстүрлері аясында дамып қана қоймай, сонымен қатар өз міндеттерін лайықты орындай отырып, белгіленген мақсатқа сай өз тарихын жасады.

 

Бейіндік мектеп 2011 жылы 10 және 11 сынып оқушыларына арналған «Бейіндік мектеп» жоғары оқу орнына дейінгі білім беру факультетінің құрылымдық бөлімшесі ретінде, әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университетінің Ғылыми кеңесінің 27 маусымдағы шешімімен (№7 хаттама) және ректордың 11 шілдедегі № 236 бұйрығымен, қазақстандық білім беруді дамытудың жаңа міндеттерін ескере отырып ашылды.

 

 

2011 жылы 21 қазанда әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті, Алматы қаласы Экономика және бюджеттік жоспарлау басқармасынан негізгі орта және жалпы орта білім берудің білім беру қызметіне мемлекеттік № 0163130 лицензия алды.

 

Бейіндік мектепті құрудың мақсаты әлемдік білім беру кеңістігіне интеграцияланған көп деңгейлі үздіксіз білім берудің ұлттық моделін қалыптастыру үшін білім беруді дамытудағы стратегиялық басымдықтарды айқындау болды.

 

Бейіндік оқытудың негізгі міндеттері:

- қазақстандық білім беру реформасының қазіргі заманғы талаптарына жауап беретін жалпы орта білім берудің инновациялық моделі-үздіксіз білім беру кластерінің (Мектеп-колледж-университет) тұтас жүйесін құру;

- оқу, оқу-әдістемелік қамтамасыз ету мазмұнын жаңарту, ЖОО компоненттері мен НИМ оқу бағдарламаларын қоса отырып, оқыту мазмұнын саралау;

- жалпы орта білім беру деңгейінде оқыту әдістемесі мен әдіснамасы саласындағы университеттің инновациялық әзірлемелерін сынақтан өткізу.

 

Мектептің миссиясы – түлектерді, зияткерлік ұлттың болашақ өкілдерін даярлау, олардың өкілдері бәсекеге қабілетті білімге, креативті ойлауға ғана емес, сонымен қатар жоғары азаматтық және адамгершілік принциптерге, патриотизм мен әлеуметтік жауапкершілік сезіміне, белсенді қоғамдық ұстанымы бар, тануға, зерттеуге және шығармашылыққа қабілетті, жоғары мәдениеті мен руханиятына ие тұлғаларды даярлау.

 

ҚазҰУ бейіндік мектебінің ерекшелігі. әл-Фараби жалпы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандартын (МЖМС) жоғары білім беру МЖМС-мен (бакалавриат) интеграциялауға, түлектерді кәсіпті саналы түрде таңдауға дайындауға, білім беру кеңістігіне толыққанды қосу және білім алушыларды табысты әлеуметтендіру үшін жағдайлар жасауға, зияткерлік дамуға, өзіндік жұмыс дағдыларын қалыптастыруға бағытталған бейінді оқыту бағдарламасын іске асырудан тұрады және ғылыми-зерттеу қызметі.

 

Сондай-ақ, әл-Фараби атындағы ҚазҰУ бейіндік мектебінде оқытудың химиялық-биологиялық, қоғамдық-гуманитарлық және физика-математикалық бейіндері бар сыныптар ашылды.

 

 

Химиялық-биологиялық бейіні бар сыныптарда жалпы білім берудің білім беру бағдарламасын іске асыру бейінді пәндер бойынша – химия және биология бойынша қосымша (тереңдетілген) даярлықты қамтамасыз етеді.

 

 

 

Қоғамдық-гуманитарлық бейіндегі сыныптар үшін жоғары оқу деңгейіндегі пәндер – әдебиет,

тілдік пәндер, Қазақстан тарихы және Дүниежүзілік тарих.

 

 

Математикалық бейіндік сыныптарында математика, физика және информатика пәндерінен оқытуы тереңдетілген.

 

Әрбір бейіндік бағыт бойынша оқыту жоғары білікті педагог кадрлармен, әлеуметтік сұранысқа сәйкес қажетті әдістемелік және материалдық жағдайлармен қамтамасыз етілген.

 

Мектептің оқу-әдістемелік және ғылыми-зерттеу жұмысының тиімділігін арттыру мақсатында ондағы оқу процесін ұйымдастыру және қамтамасыз ету әл-Фараби атындағы ҚазҰУ-ң факультеттерімен және ғылыми орталықтарымен бірлесіп жүзеге асырылады.

Білім беру серіктестігі аясында оқытушылар арасында дәрістер мен семинарлар, дөңгелек үстелдер, оқушылар мен мұғалімдердің тағылымдамалары, университеттің факультеттері мен кафедралары базасында көшпелі мектеп-семинарлар ұйымдастырылады.

 

 

Бейінді мектептің бірінші директоры болып Қазақ мемлекеттік университетінің механика және қолданбалы математика факультетінің түлегі Алпысбаева Дария Есболқызы тағайындалды. Еңбек жолын С. М. Киров атындағы ҚазҰУ-да 1988 жылдан бастаған.

Бұл қызметте Д. Е. Алпыспаева 2018 жылы зейнеткерлікке шыққанға дейін жұмыс істеді.

2011 жылдан 2018 жылға дейінгі кезеңде бейіндік мектеп бейіндік оқытуды ұйымдастыруда белгілі бір жетістіктерге жетті, оның негізгі нәтижелері оқытудың жоғары сапасын қамтамасыз ету болып табылады.

Оқушылардың 70% - ы аудандық, қалалық және республикалық олимпиадалар мен ғылыми жобаларға қатысса, қатысушылардың 10% - ы жүлделі орындарға ие болып, аудандық және қалалық олимпиадалар мен Халықаралық ғылыми конкурстарда сертификаттар алды.

 

 

Қоғамдық-гуманитарлық және жаратылыстану-математикалық бағыттар бойынша бейіндік оқытудың білім беру бағдарламаларын оңтайландыруды ескере отырып жасалған оқу жоспарлары 10-11-сынып оқушыларының шығармашылық және ғылыми қабілеттерін дамытудың сапалы өсуін көрсетті.

 

 

 

 

Бейіндік мектепті дамыту жолында мұғалімдерге кәсіби педагогтың жаңа ұстанымын дамытуды талап етеді. Сонымен қатар, «кәсібилік» ұғымына тек пәндік, дидактикалық, әдістемелік, психологиялық-педагогикалық білім мен дағдылар ғана емес, сонымен қатар оның құндылықтар жүйесі, сенімдері мен көзқарастары кіретін мұғалімнің жеке әлеуеті де кіреді.

Ол үшін мектепте мұғалімдердің ғылыми-зерттеу қызметі үшін оңтайлы жағдайлар жасалды. Бейіндік мектеп дәстүрлі білім беру моделінен жаңа үлгідегі білім беру мекемесінің моделіне көшті.

Мектептің педагогикалық ұжымы оқушылардың қабілеттері мен таңдауына сәйкес пәндердің жаратылыстану-ғылыми және экономикалық-математикалық және гуманитарлық циклдерін зерттеуді көздейтін оқу-тәрбие жүйесіндегі деңгейлік және бейіндік саралауды ұштастыру жолымен жүрді.

Сондай-ақ, мектеп психологтарының жұмысы ұйымдастырылды, бұл мұғалімдер мен мұғалімдердің оқушылармен және олардың ата-аналарымен байланысын оңтайландыруға ықпал етеді.

Бейіндік мектепте қарым-қатынастың адамгершілік формаларының қалыптасуына ықпал ететін сынып ұжымдарында тұлғааралық қарым-қатынас тренингтері өткізіледі.

Мектепте жасөспірімдердің жеке мазасыздық деңгейін төмендету, оларға психотерапиялық көмек көрсету үшін Сенім қызметі ұйымдастырылған.

 

Мектепте оқушылардың өзін – өзі басқару органы-мектеп Президенті мен Министрлер Кабинеті бастаған мектеп Кеңесі құрылды, бұл демократиялық мәдениет нормаларының қалыптасуына, оқушылардың азаматтық және патриоттық сезімдерінің дамуына, мектеп ұжымындағы бастамаға, сондай-ақ сыныптардағы даулы мәселелерді шешуде автономия құқықтарын іске асыруға ықпал етеді.

 

 

 

 

Жыл сайын мектепте Ең үздік, лайықты оқушылар қатысатын мектеп Кеңесінің Президентін сайлауы өтеді. Сайлау – бұл ұжымдық іс-әрекеттің бір түрі, онда әр қатысушы өз бетінше шешім қабылдап, сол немесе басқа кандидатқа артықшылық беруі керек.

Оқушылар бұл іс-шараға жауапкершілікпен қарайды, өйткені олар өз мүдделерін қорғайтын Президентті таңдайды.

 

 

 

Оқу-тәрбие процесінің басты міндеттерін шешу үшін мұғалімдер мен ата-аналардың іс-әрекеттерін үйлестіретін «Ата-аналар кеңесі» деген ата-аналар қоғамдық ұйымы құрылды.

 

2013 жылдың 25 мамырында бейіндік мектептің 11 сынып оқушыларының алғашқы рет соңғы қоңырауы өтті. Қоштасу сөздерімен: «Мектеп артта қалды! Алда-өмір жолы ашылды! Сәтті жол, түлек!» деген тілектерімен мектеп директоры, қонақтар, сондай-ақ ата-аналар сөз сөйледі. 11 сыныптың бірінші шығарылымы 22 оқушыдан тұрды.

ҰБТ-ны сәтті тапсырған мектептің барлық түлектері әл-Фараби атындағы ҚазҰУ-ға және еліміздің басқа да мемлекеттік және жеке жоғары оқу орындарына оқуға түсті..

 

2018 жылдан бастап мектеп директоры лауазымына білім беру және басқару саласында үлкен тәжірибесі бар маман Құлжанова Ботагөз Ниязқызы тағайындалды.

Мектептің дамуы мен өркендеуіне үлкен үлес қосқан адам.

 

Педагогикалық кеңестің шешімімен алғаш рет 2018 жылдың 1 қыркүйегінен бастап орыс және қазақ тілдерінде оқытатын 8 және 9 сыныптар енгізілді. Бұл сыныптар бейінге дейінгі табиғи және гуманитарлық циклдар бойынша оқу пәндерін тереңірек оқитын сыныптарға айналды.

 

2017-2018 оқу жылында мектеп бағдарламасына шахмат пәні енгізілді. Шахмат феномені қораптан тыс ойлауды белсенді түрде ынталандыру болып табылады. Сондықтан шахмат сабақтарының алдында есте сақтау қабілетін, логиканы, не болып жатқанын талдау қабілетін дамыту бойынша үлкен міндет тұрды. Шахмат сабақтарында алған дағдылар оқушыларға ғылыми-зерттеу жұмыстарында көмектеседі.

 

Шахмат пәні бойынша алғашқы ұстазы Ысқақов Бақтияр Әбутәліпұлы болды. 2018 жылдың сәуір айында республикалық шахматшылар қауымдастығымен бірлесіп мектеп директорының жүлдесіне мектеп оқушылары арасында шахматтан алғашқы қалалық жарыс өткізілді.

Біздің мектептің оқушылары шахмат ойынында жақсы нәтиже көрсетті. 15 оқушыдан тұратын командада 7 адам жүлдегер және жеңімпаз атанды. Бұл жарыстар дәстүрге айналды.

2018-2019 оқу жылында дене шынықтыру және хореография сабақтарын бөлу туралы шешім қабылданды. Сыныптар ұлдар мен қыздар топтарына бөлінді, ұлдар дәстүрлі дене шынықтыру сабақтарымен, ал қыздар хореографиямен айналысты.

 

Сондай-ақ, осы оқу жылында патриоттық рухты көтеру, эмоционалды мәдениетті, сезімді, адамгершілікті дамыту және оқушылар арасында ақыл-ойды қалыптастыру мақсатында бейіндік мектепте домбыра сабағы енгізілді.

 

 

 

 

Бүгінгі таңда біздің мектепте университеттің барлық маңызды іс-шараларына қатысатын домбырашылар оркестрі бар.

2019 жылдың қаңтар айында бейіндік мектеп алғаш рет республикалық ауқымда «Жас әл-Фараби» мектеп оқушылары арасында ғылыми-практикалық конференцияның ұйымдастырушысы ретінде өнер көрсетті.

Еліміздің барлық өңірлерінен қатысушылар шақырылды. Қазақстанның 8 қаласынан: Орал, Тараз, Қарағанды, Павлодар, Шымкент, Атырау, Талдықорған, Қостанай қалаларынан 300-ден астам оқушы қатысты.

Іс-шараны ұйымдастыру мен өткізуді қатысушы қонақтар және университет басшылары жоғары деңгейінде бағалады.

Мектеп жоспарында ғылыми-практикалық конференцияға қатысу ауқымын кеңейту, ТМД елдері мен шетелдердің оқушыларын тарта отырып, халықаралық деңгейге өту мақсаты бар. Республика мектептерінің оқушылары мен мұғалімдеріне арналған мектептің шығармашылық журналын шығару жоспарлануда.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сонымен қатар, біздің мектеп оқушылары «Фараби әлемі» жас ғалымдар мен студенттердің жыл сайынғы халықаралық конференциясына, сондай-ақ Ө. Жолдасбеков атындағы Халықаралық ғылыми жобалар конкурсына қатысады.

 

 

 

 

 

2019 жылдың сәуір айында Әл Фараби атындағы ҚазҰУ бейіндік мектебінің командасы жыл сайын ұйымдастырылатын «Сарбаз» әскерилендірілген ойынына қатысып, жеңімпаз атанды.

 

 

2022 жылдың 1 қыркүйегінен бастап бейіндік мектептің директоры болып педагогика және психология PhD докторы Камшат Аугажиевна Есенова тағайындалды.

К.А. Есенова – үзақ жұмыс тәжірибесі бар педагог, еңбек өтілінің 23 жылын әл-Фараби атындағы ҚазҰУ-да жұмыс пен ғылыми қызметке арнады.

Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ-дың әріптестері мен басшылығы арасында лайықты бедел мен құрметке ие. Мектептегі білім беру мен басқарудың педагогикасы мен психологиясы бойынша көптеген ғылыми жарияланымдардың авторы.

Мектептің жұмыс істеген уақытында әл-Фараби атындағы ҚазҰУ бейіндік мектебінің оқушылары түрлі деңгейдегі конкурстар мен олимпиадаларда жүлдегер атанып, оқу мен ғылыми қызметте жоғары нәтижелер көрсетті. Мұғалімдер ұжымы мен мектеп басшылығы осы деңгейлерге жету үшін толық жағдай жасайды.

әл-Фараби атындағы ҚазҰУ Бейіндік мектебін одан әрі дамыту озыңқы даму мақсаттарына сәйкес келеді және Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық даму перспективасымен байланысты.