Магистратура
Бiлiктiлiгі:
- ғылыми - педагогикалық бағыт - гуманитарлық ғылымдар магистрі
- Түлектер моделі
-
Міндетті
пәндер
-
Элективті
пәндер
- Кәсіби
1. Түркітанудың білім саласы, оның пәнаралық қарым-қатынасы сияқты қазіргі проблемаларын және перспективаларын сыныптау және оларды бағалайды; түркі және пәнаралық білімнің синтезін және білімін, зерттеу мәселелерін шешу үшін қолдануға болады.
2. Түркітану саласындағы түрлі зерттеулерді жүйелі түрде бағалау, қазіргі заманғы зерттеу әдістерін қолданып, Қыпшақ, Оғыз және Қарлұқ тілдік топтарының қолжазба материалдарын талдау
3. Ежелгі және орта ғасырлардағы ескерткіштерді зерделеудің заманауи әдістерін пайдалана отырып, ЮНЕСКО тізіміне кірген және кіруге үміткер түркі халықтарының материалдық және материалдық емес мәдениетін қолдана отырып, ғылыми жобаларды жүзеге асыру.
4. Түркітанудың өзекті мәселелерін тұжырымдау, оны ғылыми зерттеу әдістерінің негізінде шешу, жаңа мұрағат материалдарын және қолжазбаларды тарту.
5. Далалық зерттеулерден алынған ғылыми нәтижелерді пайдалана отырып, түркі тілдерінің топтарын зерттеу және үлгілеу арқылы түсіндіру.
6. Заманауи түрік зерттеулерінің теорияларын қолдануға, зерттеулердің нәтижелеріне өз позицияларын дәлелдеуге және айқындауға, ежелгі және ортағасырлық қолжазба материалдарын қолданумен ғылыми проблемаларды ұсыну, талдау және шешу;
7. Түркітану саласындағы ғылыми зерттеулердің міндеттері мен мәселелерін қалыптастыру, тиісті әдіснаманы таңдау, көшпелі өркениеттің дамуының тарихи кезеңдерін анықтау және жіктеу;
8. Магистрлік зерттеулердің өзектілігінің траекториясын құру, мақсаттар мен міндеттердің анықталуын қамтамасыз ету, зерттеу әдіснамасын негіздеу; алынған ғылыми нәтижелерді бағалау және түсіндіру
9. Оқу және ғылыми-зерттеу пәнаралық зерттеу жобаларын жасап, құрастырып, іске асыру жоспарын дайындау, ғылыми нәтижелерді және тұжырымдарды ақылға қонымды болжау.
10. Жоғарғы оқу орындарында түркітану бойынша белгілі бір типтегі оқу түрлерінде (зертханалық, практикалық және семинарлық сабақтар) білім беру қызметін жоспарлау, ұйымдастыру және енгізу бағдарламасын жүйелі түрде ұсынады; түркітану пәндерін оқытудың дәстүрлі және инновациялық әдістерін және технологияларын көрсетеді.
11. Инновациялық идеяларды қалыптастыру, тәуелсіз болжамдар жасау, кәсіби жетілдірудің траекториясын қалыптастыру.
12. Түркі халықтарының лингвистикалық, әдеби және тарихи ерекшеліктерін жеке дара ғылыми зерттеулерді дамыту; зерттеу жобасының негізгі тұжырымдарын жасау, зерттеу нәтижелерін ұсыну (түркітанудың заманауи зерттеу әдістерін қолданумен есептер жасау, мақалалар түрінде); кәсіби құзыреттіліктің тілдік параметрлерін білу.
-
Түркі әлемінің концептуалды бейнесі
- Кредит саны: 9
- Бақылау түрі: [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
- Сипаттамасы: Пәннің мақсаты - түркі мәдениетінің әлемдік өркениеттегі орны мен рөлін анықтау қабілетін қалыптастыру. Курстың мақсаты - рухани құндылықтардың заманауи даму парадигмасындағы түркі әлемі тұжырымдамасының ерекшеліктерін зерттеу. Түркі халықтарының мәдениеті мен тілінің әлем халықтарының өркениетіне әсері, оның ХХІ ғасырдағы еуразиялық өркениеттік рөлі қарастырылады.
-
Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау
- Кредит саны: 6
- Бақылау түрі: [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
- Сипаттамасы: Пәннің мақсаты: нәтижелерді өңдеудің заманауи әдістерін қолдана отырып, аударматану саласындағы ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау дағдыларын қалыптастыру. Оқылатын болады: аударма саласындағы ғылыми зерттеулердің негіздері; мәтінді талдаудың заманауи әдістері; ақпараттық технологиялар; ғылыми мәселелерді тұжырымдау және шешу; ғылыми әдістерді таңдау.
-
Басқару психологиясы
- Кредит саны: 3
- Бақылау түрі: [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
- Сипаттамасы: Пәннің мақсаты: кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс аясында пән, басқару психологиясының негізгі принциптері, басқарушылық өзара әрекеттесудегі тұлға, жеке тұлғаның мінез-құлқын басқару, топтық құбылыстар мен процестерді басқару психологиясы, көшбасшы тұлғасының психологиялық ерекшеліктері, жеке Басқару стилі, басқарушылық қызметтегі әсер ету психологиясы, жанжал жағдайларын басқару ашылады.
-
Ғылым тарихы мен философиясы
- Кредит саны: 3
- Бақылау түрі: [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
- Сипаттамасы: Мақсаты: Қазіргі философияны ғылыми білімдер жүйесі, оның ішінде рационалды-теориялық түсінудегі дүниетанымдық көзқарас ретінде түсіну. Пән ғылыми ойлаудың эволюциясы мен дамуының аспектілерін, тарихи сәттерді, ғалымдар мен ғылыми мектептердің ғылымның қалыптасуына қосқан үлесін және ғылыми қызметтің этикалық және әлеуметтік аспектілерін қамтиды.
-
Түркі халықтарының лингводерекнамасы
- Кредит саны: 6
- Бақылау түрі: [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
- Сипаттамасы: Пәннің мақсаты - қазіргі заманғы теориялар мен әдістер аясында латын, араб, парсы, осман және көне түркі тілдеріндегі дереккөздерді талдау қабілетін дамытуға бағытталған. Курс түркі халықтарының тарихын, тілі мен мәдениетін зерттеуге арналған жазбаша дерек көздерін саралау және транскрипциялау қабілеттерін қалыптастырады. Пән терең зерттеуге және қолжазбалармен жұмыс жасауға бағытталған, олар аналитикалық тұрғыдан түсінуді және теориялық ұстанымдарды жалпылауды қажет етеді.
-
Жоғары мектептің педагогикасы
- Кредит саны: 3
- Бақылау түрі: [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
- Сипаттамасы: Мақсаты: жоғары мектеп оқытушысының кәсіби-педагогикалық мәдениетінің негіздерін меңгеру, жоғары мектеп дидактикасы, тәрбие теориясы және білім беру менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде ЖОО мен колледждердегі педагогикалық іс-әрекет қабілетін, педагогикалық құзыреттілікті қалыптастыру. Педагогикалық теорияның теориялық және практикалық негіздері, педагогикалық процесті басқару теориясы, жоғары мектептің педагогикалық мәселелерін шешудің әдістемелік тәсілдері оқытылады.
-
Саян-Сібір тілдері теориясы және практикасы
- Кредит саны: 6
- Бақылау түрі: [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
- Сипаттамасы: Саян-Сібір тілдері теориясы және практикасын әлемдік жетекші түркологиялық институттардың жетістіктерін пайдалана отырып игерту. Түркітанушы ғалымдардың зерттеу мектептеріндегі Саян-Сібір тілдері жайлы барлық мәліметтерді жинақтау, Саян-сібір тілдерінің тарихымен таныса отырып қажетті біліктілікті қалыптастыру.
-
Шетел тілі (кәсіби)
- Кредит саны: 6
- Бақылау түрі: [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
- Сипаттамасы: Мақсаты – шет тілі білімінің халықаралық стандарттары бойынша құзыреттіліктерді меңгеру және жетілдіру және мәдениетаралық, кәсіби және ғылыми ортада қарым-қатынас жасау. Магистрант жаңа ақпаратты біріктіріп, тілдердің ұйымдастырылуын түсініп, қоғамда өзара әрекеттесіп, өз көзқарасын қорғауы керек.
2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген
-
Орта ғасырлық түркі ескерткіштерінің текстологиялық зерттелуі
- Бақылау түрі: [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
- Сипаттамасы: Пәннің мақсаты - ортағасырлық түркі жазба экспонаттарын ежелгі кезеңмен, Алтын Орда кезеңімен, Осман империясы дәуірімен салыстыру және талдау қабілеттерін қалыптастыру. Курс көктүрік, ұйғыр, қытай, соғды, араб, армян, латын, кирилл және басқа да алфавиттерде жазылған ескерткіштерді дамытуға бағытталған. Сол кездегі мәдени, әлеуметтік, саяси және экономикалық проблемалар туралы кең ақпарат беретін жазбаша баяндамалар игерілетін болады, сонымен қатар отандық, орыс, еуропалық, венгриялық және түрік ғалымдарының мәтіндік зерттеулері зерттелетін болады.
-
Түркі дипломатиясы құжаттарының зерттелеуі
- Бақылау түрі: [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
- Сипаттамасы: Пәннің мақсаты - заманауи зерттеулерге ғылыми талдау жасаудың дипломатияны түсіну қабілетін қалыптастыру және осы құбылысты халықаралық өзара әрекеттесудің қосымша ресурсы ретінде қолдану нұсқаларын қарастыру болып табылады. Курс түркітілдес мемлекеттердің дипломатиясына өзгермелі үндеудің ерекшелігін конструктивизм теориясы, саяси коммуникация және ұлттық бренд тұжырымдамасы тұрғысынан анықтауға бағытталған. Пән аймақтық ынтымақтастықты талдауға ықпал ететін және халықаралық байланыстардың даму деңгейін анықтайтын түркітілдес мемлекеттердің дипломатия форматтарын құжаттарды талдау арқылы зерттеуге бағытталған.
-
Түркі әлемі ынтымақтастығын зерттеу теориясы мен әдістері
- Бақылау түрі: [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
- Сипаттамасы: Пәннің мақсаты - XIX ғасырдың екінші жартысынан бастап бүгінгі күнге дейінгі түркі халықтарының ынтымақтастығының қалыптасуы мен дамуын салыстырмалы талдау қабілеттерін қалыптастыру. Курс түркітілдес мемлекеттердің, халықаралық ұйымдардың, дипломатияның, ынтымақтастықтың даму перспективалары мен стратегияларын зерделеуде сыни көзқарастың мүмкіндіктерін қалыптастырады. Пән түркі елдері мен халықтарының саяси, экономикалық, мәдени және білім беру ынтымақтастығына қатысты негізгі мемлекеттік құжаттар мен материалдарды зерделеуге бағытталған.
-
Әлемдік түркітану институттарының қазіргі зерттеу бағыттары
- Бақылау түрі: [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
- Сипаттамасы: Пәннің мақсаты: қазіргі заманғы және ежелгі түркі тілдерінің негізгі ерекшеліктерін зерттеумен айналысу, араб, парсы, османлы және басқа тілдерді қолжазбаларды транскрипциялау және тарихи-мәдени процестерді талдау кезінде қолданып, жетекші түркі институттарының ғылыми зерттеулерінің теориясы мен әдістерін қолдана білу. Отандық зерттеушілердің теориялық және әдістемелік әдістерін қолдану қабілетін қалыптастыру.Курс түркітану саласындағы әлемдік институттардың еңбектерін, әсіресе ежелгі және ортағасырлық қолжазбаларын, түркітанудың қазіргі заманғы өзекті мәселелерін зерттеуге бағытталған.
-
Түркі әдеби жәдігерлерінің заманауи зерттелуі
- Бақылау түрі: [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
- Сипаттамасы: Пәннің мақсаты - көне және ортағасырлық түркі әдебиетінің жазба ескерткіштерін салыстырмалы талдаудың заманауи инновациялық әдістерін оқып үйрену дағдысын қалыптастыру. Курс дереккөздердің сенімді оқылуын қамтамасыз ету үшін іздеу және мәтіндік жұмыс әдістерін игеруге, 1917 жылға дейін жарияланған орта ғасырлық әдеби ескерткіштерді зерттеуге, қолжазбаларда сақталған мәтіндерді талдауға, салыстыру және түпнұсқа түрінде орта ғасырдағы әдеби ескерткіштер арасындағы айырмашылықтарды, араб және парсы сөздерін анықтау әдістері, терминдерді және діни мазмұндағы ұғымдар мен географиялық атаулар анықтауға бағытталған.
-
Түркітанудағы сандық технология және жасанды интеллект
- Бақылау түрі: [АБ1+MT+АБ2+Емтих] (100)
- Сипаттамасы: Қазіргі сандық технологияның даму бағыттары, «адам – компьютер – адам» жүйесіндегі табиғи тіл қызметінің ерекшеліктері, жасанды интеллект жүйесі, түркітану лексикография саласындағы автоматтандыру, жиілік сөздіктің түрлері және олардың қызметі, ЭЕМ-мен қатынасты жетілдіру: түркі тілдері мәліметтерін іздеу, ақпараттық іздеуді автоматтандырудың сандық мәселелері, машиналық аударма: типология жүйесінің элементтері, түркітану бойынша компьютерлік бағдарламалардың лингвистикалық қоры қамтылады.
2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген
-
Зерттеу
- Бақылау түрі: Защита практики
- Сипаттамасы: Тәжірибе мақсаты: өзекті ғылыми мәселені зерттеуде тәжірибе жинақтау, оқу процесінде алған кәсіби білімдерін кеңейту және өз бетімен ғылыми жұмысты жүргізудің практикалық дағдыларын дамыту. Практика экономикалық білімдерді зерттеу, талдау және қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.
-
Педагогикалық
- Бақылау түрі: Защита практики
- Сипаттамасы: Пәннің мақсаты: жоғары оқу орындарында педагогикалық қызметті жүзеге асыру, білім беру процесін жобалау және инновациялық білім беру технологияларын пайдалана отырып, оқу сабақтарының жекелеген түрлерін жүргізу қабілетін қалыптастыру.
Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді:
2021-2024 жылдардағы мәліметтер көрсетілген