«МЕДИЦИНА ЖӘНЕ ХАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУДЫҢ ҚАЗІРГІ МӘСЕЛЕЛЕРІ. ЖАҢА МІНДЕТТЕР» ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ҒЫЛЫМИ-ПРАКТИКАЛЫҚ КОНФЕРЕНЦИЯСЫ РЕЗОЛЮЦИЯ

 

 « МЕДИЦИНА ЖӘНЕ ХАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУДЫҢ ҚАЗІРГІ МӘСЕЛЕЛЕРІ. ЖАҢА МІНДЕТТЕР»  ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ҒЫЛЫМИ-ПРАКТИКАЛЫҚ КОНФЕРЕНЦИЯСЫ 

РЕЗОЛЮЦИЯ 

 

    Конференцияға қатысушылар төтенше жағдайлардың адам денсаулығына ғана емес, қоғам мен экономикаға да жойқын және ұзақ мерзімді салдары болуы мүмкін екенін атап өтті.     

    Сондықтан бұл аспект қазіргі әлемдегі денсаулық сақтау жүйелері үшін жаңа міндет болып табылады, сондықтан конференцияға қатысушылар келесі мәселелерді  қажет деп санайды:

Қоғамдық денсаулық сақтаудың 3-ші жедел қызметін  жаңарту және енгізу (ДДҰ ұсынымдары):

- Денсаулық сақтау саласындағы төтенше жағдайларға дайындық және жоспарлау.

- Бірыңғай және жан-жақты негізделген, барлығына қолжетімді және ұйымдардың, коммуникациялық алгоритмдер мен ақпараттық желілердің жауапкершілігін анықтайтын прагматикалық жоспарды әзірлеу.

- ықтимал және типтік аймақтық апаттар мен денсаулық сақтау саласындағы төтенше жағдайларды анықтау және сипаттау.

- Тиісті аумақта төтенше жағдайларды жоюға дайындық бойынша нақты нұсқауларды әзірлеу (яғни табиғи апаттар, жұқпалы аурулардың ошақтары, химиялық қауіптер, радиациялық қауіптер және биотерроризм).

- Түрлі типтегі төтенше жағдайды тудыруы мүмкін әртүрлі факторларды болжау жүйесін әзірлеу.

- Тәуекелге ұшырайтын халық топтарын және олардың қажеттіліктерін анықтау.

- Әрекет ету үшін қолда бар күштер мен құралдарды жүйелі түрде бағалауды жүргізу.

- Ақпараттық жүйелердің, оның ішінде ұлттық және халықаралық дабыл желілерінің болуы.

- Ұйымдардың міндеттерін анықтайтын, байланыс және ақпарат желілерін қамтамасыз ететін, хабарлау және эвакуациялау хаттамаларын нақты анықтайтын жоспарды әзірлеу.

- Өткен оқиғалардың тиімділігін бағалау және жақсарту мүмкіндіктерін анықтау.

- Барлық табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайларды жою үшін қажетті техникалық тәжірибесі мен білімі бар персоналдың тізімін жүргізу.

- Қоғамдық денсаулық сақтау саласындағы төтенше жағдайлардың әртүрлі түрлері бойынша сарапшылар мен мамандар желісінің жұмысын үйлестіру.

- Төтенше жағдайларды жоспарлау саласындағы халықаралық денсаулық сақтау ережелерін (ХДСЕ) енгізу.

Барлық мүмкін болатын төтенше жағдайлар үшін іс-әрекеттерді жоспарлаудың кешенді тәсілі.

 

Тапсырмаларды орындау үшін:

  1. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігіне төтенше жағдайлар кезіндегі іс-қимыл мәселелері бойынша жоғары оқу орнынан кейінгі біліктілікті арттырудың білім беру бағдарламаларын әзірлеуге бастамашылық жасау ұсынылсын.
  2. Қазақстан Республикасының Денсаулық сақтау министрлігіне «Денсаулық сақтау» бағыты бойынша түлектердің білім беру бағдарламаларына триаж, эвакуация және шұғыл көмек көрсету білімін тексеру нысанындағы емтиханды енгізу ұсынылсын.
  3. Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігіне және денсаулық сақтау министрлігіне халықаралық ұйымдарды тарта отырып, зардап шеккендерге, оның ішінде медицина қызметкерлеріне интеграцияланған Медициналық және психологиялық көмек көрсете отырып, төтенше жағдайлар туындаған кезде ведомствоаралық ден қоюдың бірлескен бағдарламасы үшін стандартты операциялық рәсімдерді әзірлеу ұсынылсын.
  4. Қазақстан Республикасының Мәдениет және спорт министрлігіне балаларға алғашқы медициналық көмек көрсету үшін заманауи ақпараттық технологиялар мен нысандарды пайдалана отырып, анимациялық фильмдер, телешоулар әзірлеу ұсынылсын.
  5. Апаттар медицинасы қызметін жақсартуға бағытталған мәселелерді шешуге үкіметтік емес ұйымдардың өкілдерін тарту мақсатында жергілікті атқарушы органдарға, Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігіне, Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігіне ұсыным берілсін. Қазақстан төтенше жағдайлар кезіндегі келеңсіз зардаптардың алдын алуға және алдын алуға бағытталған әлеуметтік маңызы бар жобаларға мемлекеттік тапсырысқа бюджетте қаражат қарастырсын.
  6. Барлық волонтерлік ұйымдарды біріктіру және олардың қызметін олардың деректері мен ақпараттарының тізілімін құрумен үйлестіру, кейіннен волонтерлік ұйымдарды аккредиттеу және олардың мәртебесін тану процесін ұйымдастыру.
  7. Қолданыстағы заңнамаға төтенше жағдай  кезінде ҚҰТҚАРУШЫ мәртебесін бере отырып және тиісті жеңілдіктер бере отырып, медицина қызметкерлерінің жағдайын жақсарту мақсатында өзгертулер енгізу.
  8. Қоғамдық денсаулық сақтау департаменттеріне және медициналық ұйымдардың басшыларына денсаулық сақтау объектілерінің төтенше жағдайға ден қоюға дайындығына сараптама жүргізу және ауқымды апаттан кейін кемінде 3 тәулік бойы автономды  режимде жұмыс істеу ұсынылсын.
  9. Жергілікті атқарушы органдарға меншік нысанына қарамастан медициналық ұйымдарды тарта отырып, ведомствоаралық оқу-жаттығулар мен оқу-жаттығулар өткізу жоспарын әзірлеу ұсынылсын.
  10. Төтенше жағдайлар қызметіне Қазақстан Республикасы Білім министрлігіне тактикалық тапсырмаларды, мектептерде, колледждерде төтенше жағдайларды жою бойынша оқытудың іс-қимыл алгоритмдерін әзірлеу ұсынылсын.
  11. Төтенше жағдайларды жоюға байланысты мәселелерді шешу үшін биологиялық қауіпсіздік және биоқауіпсіздік бойынша Неміс-Қазақстандық ынтымақтастық бағдарламасымен күш біріктіру.
  12. Алматы қаласының әкімдігімен бірлесіп Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ базасында Төтенше жағдайларды жою жөніндегі үйлестіру орталығын ашу.
  13. Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігіне, Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігіне, Алматы қаласының әкімдігіне, «Ұлттық медицина қауымдастығы» РҚБ-ға «әл-Фараби атындағы ҚазҰУ» аумағында студент жастарды және профессорлық-оқытушылар құрамын тарта отырып, төтенше жағдайлар бойынша жаттығулар 2022 жылдың қыркүйегінде төтенше жағдайлар бойынша жаттығулармен далалық  конференция өткізу туралы бастамамен жүгіну.

 

« МЕДИЦИНА ЖӘНЕ ХАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУДЫҢ ҚАЗІРГІ МӘСЕЛЕЛЕРІ. ЖАҢА МІНДЕТТЕР»  конференциясына  қатысушылар Қазақстан Республикасындағы ДДСҰ Өкілдігіне, «Ұлттық медицина қауымдастығы» Республикалық қоғамдық бірлестігіне, Қазақстан Республикасы мемлекеттік органдарының өкілдеріне, биоқауіпсіздік бойынша Неміс-Қазақстандық ынтымақтастыққа, Республикалық Төтенше жағдайлар министрлігінің Республикалық арнайы мақсаттағы құтқару орталығына, Алматы қаласының медициналық ұйымдарына, ТМД елдерінің жоғары оқу орындарының өкілдеріне алғысын білдіреді.